Hogy is kezdődött?

Ordasi Gábor vagyok, és időm jelentős részét irodai munkával töltöm. Így a vitorlázás igazi változást hozott a billentyűzet nyomkodással teli életembe, de nézzük, hogy is kezdődött:

Vitorlás nyári táborozásról hoztam el a kisfiamat. Voltam már korábban is kikötőben, de akkor "csak" csodálattal és érdeklődve néztem a hajókra. Ám bekattant valami itt belül, amikor láttam azt a csapatnyi kisgyereket, amint önállóan küzdenek a hajókkal. Még úgy is szuper dolognak tűnt, hogy alig volt szél. 2020-ra elértem, hogy lett egy vitorlás csapatom! Egyszerűen szuper dolog, amikor szervezzük, hogy ki és melyik hétvégén jön. Reggel 8 körül kimegyünk a kikötőbe, minden alkalommal átvesszük azt, hogy kinek mi a tennivalója és 9 körül irány a kalandos víz.

Nyáron az M7-es autópálya és az északi part forgalma általában 1:40 perces utazást jelent Budapest-Balatonfüred távlatában, szóval a 8-as érkezéshez bizony korán kell startolni otthonról a budapesti gyülekezőpontra.

- Megtapasztaltam, hogy a hajón nincs klasszikus értelembe vett fék. Így külön élmény a kikötői manőverezés és miként lehet zsebkendőnyi helyre beállni egy teherautó méretű hajóval.



Az első lépéseim

Mivel nem tudtam, hogy miként kerülhetek a fedélzetre, ezért a következő hetekben a google jó barátom lett a témában. Nagyjából erre jutottam:

- 7m-ig nem kell "jogosítvány". De ez a méret még a csónak kategória. A "méret a lényeg" gondoltam és megnéztem mi következik a ladik kategória után.

- 20m-es hosszúságig kedvtelési célú vitorlás engedély elegendő és itt már akár egy tucat ember is lehet a fedélzeten. Na ez megtetszett :)

- Kerestem egy profi céget Balatonfüreden, akik megtanítottak az elméleti dolgokra és gyakorlati fogásokra. Itt kiderült, hogy egy tisztességes méretű vitorláson már izmos motor is van, így motoros hajó oktatásra is beneveztem és mindenből le is vizsgáztam (100/100-as eredménnyel).

- Kapitányi vizsga hasonló az autós vizsgához. Műszaki ismeretek, elméleti ismeretek, gyakorlati tudás bemutatása után lehet 5 vagy 10 éves érvényességű plasztik kártyához jutni.

- Amint meglettek a szükséges papírok már robogtam is a kikötői kölcsönzőbe, letettem az asztalra a kauciót és nem kis drukkal a lelkemben kihajóztam a családommal a nyílt vízre. Kicsit később pedig kollégáimmal szeltem a habokat.


Ordasi Gábor

VITORLÁS ÉLMÉNYEK
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el