Segítség, vízbe estem!

Jó ha tudod mi történik akkor, amikor kiesel a hajóról.

Szerencsére megvan erre is a protokoll. Így meg tudod menteni a csapattársad, vagy bárkit. Ha a csapattársad mented, akkor nem a vízbe esettnek sem árt tudnia, hogy mi fog történni.

Nem minden esetben jár örömmel a csobbanás. Egyrészt a rajtad lévő ruha pont nem segít ebben a váratlan helyzetben. Másrészt lehet, hogy fejbe vágott a gross vitorla baum-ja és lehetőséged sincs tesztelni az úszóképességed.

Meg úgy általában, nem akkor esik valaki a vízbe, amikor verőfényes napsütésben 26 fokos a víz és szélcsend van.

A következő történik:

Ha bárki beesik a vízbe a hajóról, akkor aki ezt elsőként észreveszi hangosan azt mondja, hogy "ember a vízben".

A vízben lévő csapattag azt fogja látni, hogy a hajó távolodik és csak távolodik. Kb. 30-40 méter után a vitorlás irányt fog változtatni és a szél alatti területre megy. Onnan úgy fogja megközelíteni a bajbajutottat, mintha azt el akarná ütni. Erre lelkileg fel kell készülni, hogy a fejed mellé fog állni egy több tonnás monstrum. És bármilyen fura, ha a legénység és a kapitány mindent jól csinál, akkor meg fog állni a hajó, még akkor is ha erős a szél.

Az "ember a vízben" kiáltás után a kapitánynak kulcsfontosságú szerepe van. Ki kell jelölnie egy személyt, aki csak és kizárólag a vízbe esett figyelésével foglalkozik és egy másikat akinek elő kell készítenie a csáklyát (ami egy teleszkópos partvisnyélhez hasonló rúd). Többiek a vitorlaköteleket kezelik.

A hajó oldalához képest mért széliránytól függ, hogy a kapitány/kormányos milyen módon fog manőverezni a hajóval. A manőver sorozat első lépése mindig az, hogy egy kicsit el kell távolodni és utolsó szakaszban pedig úgy közelíti meg a vízben lévő embert, mintha el akarná ütni. A mentendő személy a hajó szél alatti oldalán lesz. Erre elsősorban azért van szükség, hogy a vitorlák ne akadályozzák a mentést.

A fedélzeten lévő mancsaftnak TILOS a kezét nyújtania, mert ha ha valaki fuldoklik, akkor be fogja rántani Őt is a vízbe. Így most már ketten lesznek a vízben. Szóval a fedélzeti legénység elkezd fogyni, ez pedig nem kívánatos mederbe tereli az eseményeket. Csáklyát kell odanyújtani és ha fuldokló annyira pánikban van, hogy a csáklyával együtt berántaná a fedélzeten lévő segítőt, akkor inkább el kell engedni a csáklyát.

Itt csak néhány alap dolog szerepel, azért, hogy tudd mire lehet számítani.

Van jó oldala is a leírtaknak, mégpedig az, hogy ezzel be lehet gyakorolni az egyébként is használt vitorla és kormány beállításokat. Valamint a csapat igazi szinkronba kerül. Mindenkinek tudnia kell, hogy mi a dolga és azt 100%-osan kell megoldani. A gyakorlás során vicces szituációkra is számíthatsz...

A gyakorlás fontos, ha és néha meg kell ismételni, hogy még mindig megy-e.
VITORLÁS ÉLMÉNYEK
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el